Julekugle DIY med børn

11/26/2012

Julekugle DIY med børn

Jeg har lavet en aftale med mig selv i år- jeg må ikke bruge penge på julepynt. Ikke fordi jeg har et afhængighedsproblem, når det kommer til pynt, men man får hurtigt brugt lidt for meget, når man går "kom nu julestemning"-amok i Søstrene Grene... Og det gør jeg så hvert år. Og når december er gået så føles det egentlig lidt fjollet at have brugt omkring 500 kr. på pynt, der måske var vældig fint, da man panikkede lidt der i slut-november, men som nu bare er noget skrald, som man næsten ikke gider at gemme...

Så i år skulle det være hjemmelavet eller genbrug besluttede jeg. Jeg havde købt nogle flamingokugler og planen var egentlig, at jeg ville hækle kugler til pynt.. Efter at have hæklet en kom jeg dog hurtigt frem til, at det ligesom ikke var en mulighed at hækle 9 kugler... Så jeg fik en ny ide, som også ældsten kunne være med til.. Det kan godt være at børnepynt ikke er ligeså flot, men jeg synes det er meget hyggelgiere, og det er vel dét julen handler om, ik? Han malede flamingokuglerne og bagefter satte vi sammen perler, bånd og filtkugler på med knappenåle. Til slut lidt sytråd i toppen (også sat fast med en nål) og nu hænger de og pynter i vores vindue. Synes de er blevet rigtig fine :)

Det skal du bruge: Flamingokugler i forskellige størrelser, akrylmaling, knappenåle (uden stort hoved), sytråd til ophæng og ellers alt hvad du har af garn, bånd, perler og dimser :) Man kan også drysse glimmer på eller lave decoupage - kun fantasien sætter de berømte grænser

God fornøjelse


Etiketter: , ,

3 kommentarer:

Klokken 11/26/2012 , Blogger Gitte Hjort sagde ...

Ej hvor e det bare sejt. Og det lyder så lige til når du skriver, men for mig med 10 tommelfingre - ja så ved jeg snart ikke...

 
Klokken 11/27/2012 , Anonymous Thea sagde ...

Det er jo heller ikke dig Gitte - det er jo ungerne der skal lave det ;)

 
Klokken 11/27/2012 , Anonymous Dorthe sagde ...

Thea, mange tak for din søde kommentar på min blog! Når jeg får en lidt mere stabil netadgang (det sker i morgen) skal jeg læse mere på din blog, der ser så inspirerende ud! God aften til dig.

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start