Fy for den lede...

1/14/2013

Fy for den lede...

Den er begyndt at snige sig ind på mig... Nervøsiteten.

Jeg skal til eksamen på onsdag, den sidste eksamen på uni, inden den til efteråret, som før omtalt, står på specialeskrivning.

Jeg er nervøs. Det er som om, at jo ældre jeg bliver, jo flere eksaminer jeg har været til, jo mere nervøs bliver jeg. Giver det mening? Overhovedet ikke. Jeg har til dato endnu ikke oplevet at blive buhet ud, og alligevel sidder jeg nu og er tordnende nervøs. Værre og værre for hver gang. Som om jeg tænker - jeg kan jo ikke blive ved med at bilde dem ind at jeg er klog, en eller anden dag opdager de mit fupnummer, og så falder jeg på KUA's brune gulve med et brag, der runger ud over hele Amager.

Føj hvor er det stygt! Helt irrationelt faktisk - jeg kan slet ikke styre det. Det er en slags blokering efterhånden. Denne her gang tror jeg at min nervøsitet især kommer af, at jeg ikke føler mig ordentligt forberedt. Med to unger, der lå syge det meste af december, fik jeg slet ikke læst så meget dér som jeg ville. Vi nåede ud på den anden side af julen og jeg har været bagud fra start. Den mindste kræver underholdning, når han er vågen, og sover maks 30 minutter af gangen i dagtimerne. Yngsten har endda haft noget der minder om diarre de sidste par dage, så i nat måtte jeg op fem gange og skifte ble.

Så jeg er nødt til at vente til om aftenen, når begge unger er puttet, før jeg kan begynde at tygge mig igennem de flere tusind siders pensum. Og det kan jeg ikke. Jeg er efterhånden nået til et punkt, hvor jeg må erkende, at det er fysisk umuligt for mig at læse mere. Det hele kører alligevel bare rundt i hovedet på mig og hvert ord jeg læser, tager bare et andet lagret ords plads. Pladsen er brugt. Kortet skal formateres... Men først tømmes på onsdag.

Så nu sidder jeg her - næsten midnat og alle tre mænd i huset er i drømmeland. Jeg håber på en rolig nat, selvom jeg godt ved, at de næste to nætter bliver forfærdelige.

Jeg glæder mig til onsdag kl. 12.30.  Der har jeg været til min sidste rigtige eksamen for denne gang. Så skal der hækles og strikkes og sys og slappes af...


1 kommentarer:

Klokken 1/15/2013 , Blogger Signe Høj Nielsen sagde ...

Kæmpe stort pøj pøj skal lyde herfra! Det skal sgu nok gå rigtig fint :-) KRAM

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start