Islænder med neonkanter

3/18/2013

Islænder med neonkanter

Så blev den første færdig - den til storebroren her i foretagendet.

Han blev glad for den, og det er jeg sådan set også. Er kun lidt ærgerlig over, at jeg ikke gjorde neonkanterne lidt tydeligere ved at strikke en omgang med neon inden jeg lukkede af - jeg har kun brugt det til at slå op og lukke af med; var nemlig bange for at gøre dem for kraftige, men kan se at de næsten er for vage nu. Men så ved jeg det til næste gang.

Den er strikket oppefra og ned på pind 4 (3,5 til rib) uden opskrift, men hvis nogen er interesserede, tegner jeg gerne min hjemmelavede mønsterrapport ren, da det er den udtagningerne ligger i, og det er det "sværeste"; ellers er den meget nem at strikke.

Den er med vilje gjort ret lang på ærmerne, da ældsten vokser som ukrudt i disse dage, og det ville være så surt, hvis den kun kunne bruges et par måneder, så den har fået et opsmøg. Derudover har jeg gjort den forholdsvis smal til Harald, da han er en vandrende pind og tit kan komme til at drukne i normale strikmodeller.

 Den øverste kant kan selvfølgelig ikke ses her, da han har halstørklæde på, men må se om jeg kan få taget et billede af den snart







Etiketter: ,

9 kommentarer:

Klokken 3/18/2013 , Blogger Mirjam sagde ...

Den striktrøje er da helt fantastisk! Sådan én gad jeg godt eje til Thore, men desværre finder jeg nok ikke lige tiden til at lære kunsten at strikke og det store arbejde der ligger i sådan én.

Kh. Mirjam

 
Klokken 3/18/2013 , Blogger Thea Vaskavulla sagde ...

Mange tak Mirjam :) Hvem ved - måske skyller inspirationen over dig en dag, og så beslutter du dig for at lære at strikke; jeg lærte det først for 2,5 år siden :)

 
Klokken 3/18/2013 , Blogger Dorthe C sagde ...

Kan desværre ikke strikke mønster, men hvor er den super!

 
Klokken 3/18/2013 , Blogger Studiemor sagde ...

Nøj, den er virkelig flot!

Jeg forsøger at lærer det, men jeg synes det er svært, så der kommer nok ikke noget så smukt fra mine hænder.

 
Klokken 3/18/2013 , Blogger Christina sagde ...

Hvor er den flot!

 
Klokken 3/20/2013 , Blogger Thea Vaskavulla sagde ...

Tak :)

 
Klokken 3/20/2013 , Blogger Thea Vaskavulla sagde ...

Jeg synte sogså at det var svært at lære dengang - man skal lige "Knække koden" og forstå hvad der sker når man gør det ene og det andet... det første jeg lærte at strikke var et par sokker; det var pissesvært (pardon), men da de først var tæsket igennem, så kunne jeg strikke alt (følte jeg haha) :)

 
Klokken 3/20/2013 , Blogger Thea Vaskavulla sagde ...

Tak :) Og det er faktisk ikke så svært som man skulle tro; man skal bare slappe af i fingrene så man ikke strammer for meget haha :D

 
Klokken 3/30/2013 , Anonymous Anonym sagde ...

Sikke en skøn strik - Den bliver jeg simpelthen nødt til at lave til min Svend :-)
Han er også lang og tynd, så tror han passer perfekt til din opskrift.
Kan jeg lokke dig til at sende den til mig :-D

Kh. Jo
jo@joholst.dk

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start