Hvad skal der på væggen?

4/09/2013

Hvad skal der på væggen?


Jeg kan bedst lide hvid, når det kommer til vægge. Hvide vægge er som et umalet lærred, hvorfra resten af indretningen kan udspringe.Hjemme hos os har vi hvide vægge i alle rum, og i køkken og entre sågarhvidmalede gulve. Det giver lys, og lys kan jeg lide. Så kan man altid ladepuder, tæpper, opbevaringskasser mv. have farver alt efter, hvad der nu lige ermoderne/årstiden/hvad man føler for/hvad der var på tilbud. Vi har en megetstor stue med højt til loftet, og der kan de hvide flader altså godt blive formeget; der skal noget på dem, der er stort! Løsningen kom i form af et gammeltskolekort over Europa. Det er stort nok til at fylde væggen godt ud; et mindrebillede ville svæve ret alene på den store væg og se lidt fjollet ud.

 Det store kort bliver altid taget godt imod, og flere har spurgt, hvor vi har købt det. Jeg må dog til stor skuffelse for de fleste sige, at det er et vi har fået af min far fra hans arbejde (han hader som jeg at se ting blive smidt ud og tog det derfor med hjem, og det har derefter ligget i mine forældres kælder i x antal år, indtil jeg fiskede det op fra mørket).

Men nu kan jeg se, at man faktisk kan købe store kort, som man kan tapetsere direkte på væggen. Inde på Tapethuset har jeg, sammen med en masse andet flot tapet blandt andet fundet de her to

link

link
Jeg kan nok bedst lide det nederste, da jeg godt kan lide, at kortet er anvendeligt - at man kan pege og sige "der skal vi hen til sommer" (Mallorca i vores tilfælde;)).

Man kan også, hvis det bare er "kort-looket" man er interesseret i, bruge sådan en wallsticker som den herunder. 
link
Jeg synes at wallstickers er geniale - tapet, der har du en chance, og hvis det sidder forkert er det bare too bad. En wall sticker kan rykkes rundt flere gange.

Jeg kunne godt tænke mig en af de to wallstickers herunder
link

link
Igen kan man se, at jeg godt kan lide at pynt kan bruges til noget - ligesom et kort bliver til væg-kunst, så kan en huskeseddel eller en kalender blive det samme.

Som sagt kan jeg bedst lide hvide vægge, men inde på ungernes værelse kunne jeg godt tænke mig at den ene væg var tapetseret - jeg er vild med tapeterne fra Ferm living, som de også har hos Tapethuset - så er det eneste problem bare at der er så meget tapet at vælge imellem ;)

Indlægget er sponsoreret - ordene er mine egne. Se min reklamepolitik her

Etiketter: ,

4 kommentarer:

Klokken 4/09/2013 , Anonymous Anonym sagde ...

det er super fedt med sådan et kort på væggen!

 
Klokken 4/09/2013 , Blogger Unknown sagde ...

kalender wallstick er da fin med de farvede post-it på, den er da anderledes end de andre tavler og white board vi er vant til.

 
Klokken 4/10/2013 , Blogger Thea Vaskavulla sagde ...

Vi er også glade for vores :)

 
Klokken 4/10/2013 , Blogger Thea Vaskavulla sagde ...

Ja jeg kan også godt lide ideen :)

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start