En ny klassiker

9/25/2013

En ny klassiker


Yngste udgave af klonforsøgene har fået en vest mere til samlingen. I det meste af vinterhalvåret har ungerne en uldvest på udover deres andet tøj. Den holder den lille kerne godt varm, når man leger meget på gulvet og er samtidig ikke i vejen, som sweatre med lange ærmer godt kan være. Jeg har ikke talt samlingen, men tror vi ejer omkring 15 hjemmestrikkede uldveste (og derudover en masse sweatre mv.) - sponsoreret af mormor, farmor og undertegnede. De fleste af dem er strikket til den ældste og er så gået i arv (enkelte også strikket til E, men dem er han vokset ud af nu). Men bare fordi man er mindst, skal man jo ikke kun gå i aflagt, så nu strikkede jeg en vest til ham. Det er mit eget design og opskrift, og jeg har skrevet ned undervejs, hvad jeg har gjort, så den nu kan strikkes op igen efter samme opskrift og ikke mindst - deles her på bloggen, hvis der er andre, der vil prøve en lidt anden vest end den "klassiske" bedstefar-vest med knapper foran. Den er strikket oppefra og ned i rib hele vejen, og den sidder rigtig godt på den lille mand. 

Etiketter: ,

6 kommentarer:

Klokken 9/25/2013 , Blogger Unknown sagde ...

Ihh pæn blok, dejlig stemning! Bliver lige hængende :)

 
Klokken 9/25/2013 , Blogger Thea Vaskavulla sagde ...

det lyder da dejligt :) Velkommen til :)

 
Klokken 9/25/2013 , Blogger Die HausFrau sagde ...

Uh! Jeg glæder mig til opskriften! Den er nemlig bare blevet rigtig god den vest.
Kh Astrid

 
Klokken 9/25/2013 , Blogger Camilla sagde ...

Fed vest og fantastiske billeder. Har ikke været forbi her før, men nu kommer du på min blogroll!!

 
Klokken 9/25/2013 , Blogger Thea Vaskavulla sagde ...

Hej Camilla :) Tusind tak og velkommen til :)

 
Klokken 9/25/2013 , Blogger Thea Vaskavulla sagde ...

Tak - er nu halvvejs i den næste, så tør godt lægge opskriften op tror jeg: det virker haha ;)

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start