Hej til dig - ja dig!

9/06/2013

Hej til dig - ja dig!

D. 5. september blev bloggen her 2,5 år gammel. Den blev startet under barslen med min første søn - eller rettere, da barslen med ham var ved at være slut, og jeg stadig ventede på kandidatstart et halvt år efter, og derfor havde en masse tid. I starten var jeg meget entusiastisk og lavede mange indlæg. Så startede studiet igen, og så døde det lidt. Den fik lov at ligge i godt et år, kun afbrudt af enkelte "undskyld jeg skal nok stramme op"-indlæg. Men så for et års tid siden, ja, der fik jeg lyst til at ruske liv i hende igen, og det har der så været lige siden. Efterhånden som indlæggene blev mere regelmæssige og jeg fik husket at tage billeder osv., så er der også kommet en masse, der følger med. Hej til jer derude - jeg er vildt glad for hver og en af jer! :) 80 stykker følger med fra Bloglovin' kan jeg se, nogle fra Facebook og andre fra andre tjenester - et par hundrede om dagen i hvert fald, og I skal bare vide, at det sætter jeg stor pris på. Selvom det at blogge er for min egen skyld, så elsker jeg når der er hul igennem og nogle kommentarer falder af, så man kan sige "hej" til dem bag skærmen -så betyder det klart noget, at man ved, at der er en modtager i den anden ende. Så hej til jer alle :)

Gennem de 2,5 år har der været mange forskellige slags indlæg, men primært handler det om kreativitet - både det i gryderne, i hovedet og det mellem hænderne. Derudover handler det jo også en del om mine børn. Det gør det, fordi de selvfølgelig er en stor del af min hverdag - de ER min hverdag og min familie, så at udelukke dem fra bloggen, ville virke helt skævt. Desuden er de jo ofte ofre for moderens kreakløe.

Det mest populære indlæg er en opskrift på knækbrød, det er samtidig et ret gammelt indlæg, så om det er fordi, det har ligget der længe, eller om det er fordi, der bare er mange, der elsker knækbrød, ja det vides ikke. En kombination måske. Lige derefter, foruden give away-indlæggene, kommer det berømte og berygtede indlæg om børn og lort. Det skabte stor begejstring på Facebook, at jeg var blevet kastet op ud over og skidt ned af. Ellers ligger primært DIY'erne i top.

Det er altid sjovt at se, hvad der gør et indlæg "populært" - men jeg kan se, at det, der virker bedst er enten nytte eller grin. Enten skal man kunne bruge det til noget som en opskrift eller en DIY, eller også skal man kunne grine af det, og det kunne man med lorte-indlægget (jeg kunne i hvert fald bagefter) - det er det, der virker her på min blog, og det er nok meget kendetegnende for mig.

Og når nu vi er ved det blog-omhandlende: Hvad er der så med det navn der? Vaskavulla- hvad er nu det?! Jeg har hørt flere varianter af det, fordi folk altid glemmer navnet på bloggen. Den mest kreative var "Vakse Vulva", men også "Skal vi Knulla?", "Vask din Vulva" og "Vaskekluden" er hyppige "kælenavne" - sjovt nok altid leveret med et halvlummert fnis ;) Men altså, navnet "Vaskavulla" skal sådan set bare udtales præcis som det staves og "betyder".... Tadaaaa- Køkkenrulle ;) På den måde som min søster sagde det, da hun var lille: En blanding af vaskeklud og køkkenrulle udtalt af en to-årig: Vaskavulla. Og da jeg en dag sad og skulle navngive min nye blog, så var det, det første ord, der dukkede op i hovedet på mig. So there you have it! :)


 Der har bland andet været indlægget om Eivind-huen, DIY'en til waldorfdukke og indlægget om min dadelsirupbesættelse
 Der har været opskrifter på macarons, indlæg om min passion for brun, om mine trykknapper, om lyserøde frikadeller og om hjemmelavede fimoknapper

Der har også været indlæg om kraver, om at bage verdens bedste brød  bagvendt , om hjemmelavet karamel i dåse, om gluten-laktose- og fedtfri kage, om en fantastisk kartoffelpizza og ja - i det hele taget bare indlæg om rigtig meget, der har rørt sig, rørt mig og er sket i det liv, der er gået de sidste 2,5 år.

Jeg er glad for at du følger med!

2 kommentarer:

Klokken 9/06/2013 , Blogger Christina (Carla og krudtuglen) sagde ...

Vaskavulla - jeg synes det er et fantastisk navn og det er endnu sjovere nu hvor jeg ved at det betyder køkkenrulle. Jeg er vild med din blog, så jeg bliver da lige hængende.
K.h.
Christina

 
Klokken 9/06/2013 , Blogger Thea Vaskavulla sagde ...

Det lyder godt Christina :)

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start