Retnemt det er ret nemt

10/11/2013

Retnemt det er ret nemt

Som mange med børn ved, kan det nogle gange være en udfordring at nå at få handlet inden aftensmaden uden en total nedsmeltning af ungerne i Netto kl. 17.30… Vi er egentlig en ret privilegeret familie, da jeg jo som bekendt stadig er studerende og har ret frie arbejdstider og min mand har relativt tidligt fri de fleste dage.  Men derfor kan det godt stadig være en udfordring- især fordi vi hjemme hos os spiser kl. 17. Det skyldes, at begge unger derefter går på ”natte-mode” og ikke gider spise derefter og derudover også, at de kommer i seng kl. 18.30: Ja, institutionslivet er hårdt, så dagen slutter tidligt. Vi bor midt i byen på Nørrebro, så det der med at køre ud i bil og handle stort, det sker ikke rigtig: her handler man til fods eller på cykel, så man kan sjældent købe mere end et par poser af gangen, eller hvad man nu kan bære (eller få børn til at bære, hvilket som oftest aldrig mere end en pose kartofler ca. 3 meter – medmindre det er noget, der indeholder sukker og skal indtages umiddelbart efter køb). Dette kan godt blive en smule problematisk, når man også skal have bleer og fem liter mælk og og og… Så ja, jeg var en glad ble-barns-mor, da de online supermarkeder slog dørene op og leverede varer lige til døren. Årh det er skønt! De bliver båret lige til hoveddøren, også selvom vi bor på første. Ingen unger (eller mand, ha!) der plager og ingen lang kø- bare klik, klik, klik og så er der varer. Det er smart og jeg er storfan. Derfor kan jeg også se det smarte i Retnemt.dk: De har nemlig allerede sammensat menuen for dig og leverer lige til døren lige så mange gange om ugen, som du har brug for, og til det antal personer, du bestiller. Der er madplaner derinde for det næste stykke tid - 10 retter for hver uge-, så ikke engang det, behøver man at tænke på… Et stort udvalg af nem mad: Sunde, spændende og økologiske retter med stor variation og så alle kan være med. Det’ er smart! J


Indlægget er lavet i samarbejde med retnemt.dk

Etiketter:

2 kommentarer:

Klokken 10/11/2013 , Blogger Trine :) sagde ...

Jeg er stadigvæk meget for storhandel - jeg finder bare barnevognen med og fylder op;)

 
Klokken 10/12/2013 , Blogger Thea Vaskavulla sagde ...

Haha ja- men jeg synes bare stadig kun at jeg kan have to-tre poser alligevel:)

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start