Apropos jul

11/06/2013

Apropos jul

Ja, apropos al den snak om julemarkeder, så er der da ikke noget mere julet end risengrød... Jeg var alene hjemme med de små fede i går, og der stod menuen så på risengrød; til stor begejstring for de to små. Mens vi sad der og gnaskede os gennem en ordentlig skudefuld grød, så slog det mig, at det nærmest må være den mest ukorrekte spise i disse kernesunde år; Hvide ris, mælk OG sukker... Hvis palæoprofetien holder, så går der ikke længe før betændelsestilstande overtager min krop og jeg anlægger mig et bildæk og bliver meget træt...

Godt at vi ikke får det så tit, for ellers var mine dage da talte ;) (Mon man kan få lidt credit hvis mælken var økologisk?... nej ikke?...)

Og igen apropos mad så har jeg lavet et gæsteindlæg hos Gylp&Glamour med en opskrift  og apropos Gylp&Glamour så har jeg lige nu en giveaway kørende hos dem, hvor du kan vinde en mulepose.

3 kommentarer:

Klokken 11/06/2013 , Blogger Stinemor sagde ...

Hahaha, åh din stakkel! Det onde lchf-/palæo-monster hader også mig af og til. Men jeg opgiver altså ikke min risengrønd af den grund! ;-)

 
Klokken 11/07/2013 , Blogger Thea Vaskavulla sagde ...

Nej, jeg regner også med at en bliver det nye, at hvis folk bare levede af risengrød, så ville de blive slanke og stærke og få meget mere energi.. Tror selv jeg vil starte den bevægelse faktisk: Med sloganet "lev som et moderne 1800-tals-menneske"; stenalder er sooo last year haha ;)

 
Klokken 11/10/2013 , Blogger Mirjam sagde ...

Smilte mig igennem indlægget her. Jeg er slet ikke til de der moderne diæter og nyder mit rugbrød og min risengrød med god samvittighed ;) Det er jo fint at så mange trives med at spise det de gør, men mon ikke lidt sund fornuft, varieret kost og primært grove kulhydrater kan gøre det for de fleste? ;)

Dog er risengrød næppe det mest oplagte mad hernede i varmen ;)

Kh. Mirjam

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start