Sommerhus t/r

11/17/2013

Sommerhus t/r

Så blev det søndag, og weekenden er ved at være slut. Jeg har været på endnu en specialeweekend med min specialemakker. Vi har været i sommerhus i tre dage for at kunne være virkelig effektive. Det er anden gang, vi er det, og vi har endnu tre ture planlagt.

Det er dejligt at være i sommerhus; der skal i virkeligheden ikke så meget til, før man føler, at man har ferie- det behøver ikke at være charter. Bare det at komme væk fra de vante rammer og ikke tænke 'jeg burde også vaske gulvet' gør meget. Jeg vil gerne snart have mine små mænd med i sommerhus; bare et par dage for at se noget nyt og ikke skulle noget andet end at være sammen. Måske kaste en sten i noget vand. Sætte en drage op. Spise nogle pandekager.

Oprindeligt fra Vestsjælland har jeg derfor ofte været i de sommerhusområder, der ligger i f.eks. Rørvig og Nykøbing Sj., ligesom Nordsjælland er blevet besøgt et par gange. Så hvis man skulle fylde bilen for nogle dage, skulle man måske se noget andet. Vi kan godt lide, at der er vand i nærheden, og I et land som Danmark kan det heldigvis ofte lade sig gøre. Der ser dejligt ud her i Bork Havn, og en nordlig klassiker som Skagen kunne også være skøn at tage hen og trække stikket lidt. 

Det er et år siden, at vi sidst har været i sommerhus. Der var vi i Ebeltoft; en meget charmerende og hyggelig by. Sidste sommer var vi også i sommerhus få uger før den yngste blev født. Her er et billede af Harald fra den tur - han er blevet så meget større siden da; på "kun" 1,5 år.

Vi må vist snart af sted igen.




Indlægget er lavet samarbejde med Dansk Sommerhusferie

Etiketter:

2 kommentarer:

Klokken 11/18/2013 , Blogger Asli sagde ...

Det er nemlig rigtigt, at man kan opnå utrolig meget afslapning vha. få midler. Og der er mange smukke steder at se i Danmark. Jeg er selv fra Vestjylland, så jeg kan da kun anbefale derover. Bork Havn er fin, men liiiiidt søvnig ;-) Til gengæld kan man f.eks. leje et flydende sommerhus. Det er da lidt sejt - men måske upraktisk med to små børn. Ellers kan jeg anbefale Søndervig, som også er lillebitte, men til gengæld med Vesterhavet i forhaven og Ringkøbing Fjord i baghaven.

 
Klokken 11/18/2013 , Blogger Thea Vaskavulla sagde ...

ja flydende huse er nok ikke et hit med to kravlenisser, men lyder ellers lækkert:) Kunne være man skulle kigge mere på Søndervig - tak for tips; Jylland er endnu ret uudforsket land hvad sommerhus angår :)

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start