Strikkede julegaver

12/28/2013

Strikkede julegaver

Bloggen har her i december været præget af julemarked og forberedelser til dette - nu er det heldigvis slut, og jeg glæder mig til nogle projekter, som er præget mere af lyst end af pligt: Selvom det har været hyggeligt at gøre klar til julemarked. Jeg synes dog også, at jeg har forsømt bloggen lidt, da det netop mest har handlet om det samme - men nu er der tid til noget andet igen.

I år er der blevet givet to hjemmelavede strikkede julegaver. En sweater til min lillesøster på 14 og en strikket kjole/tunika til min niece på snart 3. Begge dele er blevet færdige aftenen før, de skulle gives- i god tid som altid, ik?;)

Thits sweater er lavet uden opskrift, da jeg havde fået instrukser om, hvordan den skulle se ud, men ikke kunne finde nogen opskrift, der præcis matchede ønskerne. Selve mønsteret på bærestykket er nappet fra denne her fra Mayflower. Den er strikket i Drops Alaska på pind 6, oppefra og ned (som jo er noget, vi kan lide = så godt som ingen montering og løse dele, der skal sættes sammen).

 Min niece fik denne her fra "knit for your kid". Dem, der følger med i Facebookgruppen, har set den før. Beklager billedekvaliteten, men det er taget med min telefon, den aften hun fik den, så betingelserne var ikke lige i top.
De af jer, der følger med på Facebook, vil også vide, at det næste projekt allerede er godt igang - nemlig sweateren til min mand. Den bliver der strikket igennem på her i ferien, som vi bruger hos bedsteforældrene i Holbæk. Her bliver slappet af, spillet spil, drukket kaffe, løbet ture (ikke den del, jeg står for) og ja - strikket. I morgen går turen hjem til København igen, efter en uge "på landet". Derinde skal nytåret fejres med gode venner.

Når vi rammer det nye år, er der officielt to måneder til, at mit speciale skal ligge på disken på uni, så slutspurten sættes ind om ikke så længe. Jeg glæder mig så meget til at være færdig, og er også så heldig at være blevet tilbudt et vikariat på min nuværende arbejdsplads, så jeg ikke skal ud i arbejdsløshed (som det første i hvert fald;)) - se dét er et rigtig julemirakel for en humanist.

Jeg håber at I alle derude har haft en dejlig jul :)

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start